Dostawy podczas pandemii koronawirusa COVID-19
Drodzy Klienci 

W chwili obecnej koronawirus COVID-19 nie ma wpływu na dostarczanie przesyłek – docierają one do Odbiorców bez opóźnień. Jesteśmy jednak świadomi zagrożenia i w sposób ciągły obserwujemy sytuację oraz reagujemy na wytyczne władz polskich i odpowiednich urzędów oraz zastosowanych zasad bezpieczeństwa zaimplementowanych przez firmy kurierskie z którymi współpracujemy. 


Zespół InPost

 

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, chcielibyśmy Państwa poinformować o naszych rekomendacjach oraz o działaniach, które podjął  InPost w ostatnich dniach.
W dniu 16 marca InPost wprowadził
konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:

  • Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy.

Dlaczego taka zmiana? InPost chce maksymalnie ograniczyć kontakt pracowników Oddziałów z osobami z zewnętrz, gdyż zachorowanie jednej osoby może wpłynąć na pracę całego Oddziału. Firma zdaje sobie sprawę, że to istotna zmiana, ale mając na uwadze bezpieczeństwo Odbiorcy, przyjmiecie ją ze zrozumieniem. Oczywiście firma wróci do standardowych procedur gdy tylko będzie to możliwe.

  • Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost.  Odbiory przesyłek możliwe będą w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP.

 

  • Odbiorcom rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu jako dużo bezpieczniejszej, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z aplikacji mobilnej. Jednocześnie ponownie prosimy o uczulenie Państwa klientów, aby przy zamawianiu dostaw zarówno kurierskich jak i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu.

Dlatego w najbliższych tygodniach Zespół InPost rekomenduje Odbiorcom:

  • zamawiaj do Paczkomatu® – co pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami
  • odbierając paczkę z Paczkomatu® InPost nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę Paczkomatu® za pomocą aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play)

UPS


Firma wprowadza możliwość dostarczenia przesyłki bez uzyskania podpisu odbiorcy dzięki funkcji Driver Release – uwolnienia przez kierowcę.

Aby mieć taką możliwość – użycie funkcji Driver release  muszą zostać spełnione łącznie następujące warunki:

1.       Odbiorca zostaje poinformowany o tym procesie

2.       Odbiorca wyraża zgodę na doręczenie bez podpisu.

3.       Odbiorca ma pewność, w którym miejscu kurier pozostawia przesyłkę – w momencie doręczenia wymagany jest kontakt wzrokowy!


Drodzy Klienci!

Chcielibyśmy także ponownie podkreślić We wszystkich podjętych działaniach przez współpracujące z nami firmy kurierskie skupiamy się na Waszym bezpieczeństwie oraz bezpieczeństwie przewoźników.
W obecnym czasie ochrona i edukowanie oraz informowanie o ew. zagrożeniach jest naszym obowiązkiem. Dlatego mamy nadzieję, że powyższe zmiany oraz informacje przyjmiecie ze zrozumieniem.

UWAGA: 
zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych, unikaj bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk oraz przekazywania – w trakcie składania podpisów – telefonów, komputerów mobilnych czy długopisów itp.

Rekomendujemy płatności internetowe - online!
Przy tego rodzaju transakcji - gdy zamówienie jest opłacone z góry - nie ma konieczności bliskiego kontaktu z kurierem. Zmniejsza to do minimum ryzyko zakażenia koronawirusem COVID-19. 

Życzymy spokoju wewnętrznego w tych trudnych dla całego społeczeństwa chwilach! 

Love'Lasy #zostanwdomu